PANGGILAN DEPAN TERAKHIR !!

Cetak Mesra, PDF & E-mel

Panggilan Pesawat Terakhir!PANGGILAN DEPAN TERAKHIR !!

1 Tesalonika 4: 16-18, "Sebab TUHAN sendiri akan turun dari surga dengan teriakan, dengan suara malaikat, dan dengan sangkakala Tuhan: dan orang mati di dalam Kristus akan bangkit terlebih dahulu: Maka kita yang masih hidup dan tetap tinggal bersama-sama dengan mereka di awan, untuk bertemu dengan Tuhan di udara: dan begitu juga kita akan bersama Tuhan. Oleh itu, saling menenangkan dengan kata-kata ini. "

Semasa saya menyiapkan perkataan ini untuk hari ini, beberapa pengalaman di lapangan terbang mula menerjah otak saya; dan saya akan menceritakan mungkin dua perkara utama, untuk kita benar-benar memahami di mana kita berdiri dan apa yang diharapkan daripada kita, ketika kita hampir kembali kepada-Nya. Beberapa tahun yang lalu, itu adalah pengalaman pertama saya pergi dalam perjalanan antarabangsa. Sebagai perunding pelancongan, saya tahu apa yang diperlukan untuk mempersiapkan orang untuk pengalaman sedemikian. Pada pengalaman pertama saya, saya melakukan semua yang diperlukan dari saya, mendapatkan visa, tiket dan memulakan persiapan penuh saya. Pada hari yang ditakdirkan dalam perjalanan, penerbangan saya bertolak dari lapangan terbang Lagos dan saya tinggal di Abuja, penerbangan dijadualkan pada pukul 7 malam, saya meninggalkan Abuja dengan penerbangan pada pukul 9 pagi kerana saya tidak mahu terlepas penerbangan saya. Saya berada di lapangan terbang antarabangsa Lagos pada pukul 11 ​​pagi. Tempat pemeriksaan belum dibuka, jadi saya harus menunggu hingga waktu menaiki pesawat yang tepat. Semasa proses penantian saya, saya ingat saya tidak mencetak tempahan hotel saya dan saya perlu membayar lebih daripada biasa untuk mencetaknya di lapangan terbang. Pada jam 5 petang, meja pemeriksaan dibuka, barisan panjang membimbangkan tetapi fikiran saya tenang, kerana saya tahu bahawa saya mempunyai semua yang diperlukan untuk menaiki penerbangan. Setelah mendaftar masuk, saya meneruskan perjalanan ke pejabat adat dan imigresen untuk mendapatkan izin pendatang. Sudah hampir waktu asrama, saya begitu berani kerana saya tahu saya tidak membawa barang haram dengan saya, setelah saya dibersihkan oleh kebiasaan, saya terus ke meja imigresen, di sana saya perhatikan wanita yang sedang menjagaku, ketepikan pasport dan tiket saya, lalu dia meminta saya untuk menunggu, kerana hanya Tuhan yang tahu alasannya, maka saya mendengar panggilan untuk menaiki pesawat. Wanita itu masih memeluk saya, lalu saya pergi ke mereka untuk bertanya apa masalahnya, dia hanya mengatakan saya harus pergi ke satu pejabat, di sana mereka bertanya kepada saya di mana saya pergi, berapa banyak yang saya ada dengan saya dan apa yang saya cari . Kemudian ketakutan mencengkam saya, menaiki penerbangan masih berterusan, dan itu adalah panggilan terakhir menaiki pesawat. Kemudian salah seorang pegawai mengatakan bahawa saya harus menyelesaikannya, saya kemudian menyedari bahawa itu kerana saya adalah pengembara kali pertama, dan mereka ingin menggunakan kesempatan itu untuk mendapatkan wang daripada saya, kemudian saya mendengar nama saya dari pembesar suara berulang kali sekali lagi, saya mula menangis, adakah saya akan terlepas penerbangan yang telah saya bayar, siapkan begitu banyak, maka salah seorang pegawai berkata jika saya mahu pergi saya harus memberi mereka petua. Saya tidak mempunyai satu nota Maura, jadi saya terpaksa menjatuhkan 100 dolar untuk mereka melepaskan saya kerana saya tidak mahu terlepas panggilan masuk. Sungguh menyakitkan apabila berpisah dengan jumlah sedemikian tetapi kerana saya tidak mahu terlepas panggilan, saya terpaksa walaupun saya tahu apa yang mereka lakukan salah. Kemudian dalam penulisan ini, saya berkata kepada diri sendiri sekiranya saya dapat melakukan perkara itu agar tidak terlepas penerbangan ke bandar dunia lain di dunia ini; Saya mesti melakukan segala yang mungkin agar tidak terlepas dari panggilan terakhir. Sama seperti ada halangan di lapangan terbang, akan ada halangan terhadap panggilan surgawi yang harus kita atasi.

Akan datang suatu hari, tidak lama lagi, ketika kita semua akan mengambil satu penerbangan terakhir. Akan ada satu panggilan masuk terakhir dan, sayangnya, tidak akan ada banyak yang melakukan penerbangan atau sedikit menaiki pesawat! Yesus Akan Datang untuk mengambil Pengantinnya! Sekiranya anda akan membuat penerbangan itu, mesti ada persiapan. Perkara pertama yang mesti anda lakukan ialah PERCAYA BAHWA TERJEMAHAN BENAR DAN MESTI BERLAKU! Kami mempunyai saksi lain dalam Alkitab yang memberitahu kami tentang peristiwa serupa yang telah terjadi pada skala yang lebih kecil, Kejadian 5:24, "Dan Henokh berjalan bersama Tuhan: dan dia tidak; kerana Tuhan mengambilnya. " Henokh adalah antara orang pertama, setelah jatuh di Taman Eden, yang mengasihi Tuhan dan berjalan bersama Tuhan. Kepercayaan besar Henokh dihargai secara besar-besaran, dia tidak pernah membiarkan peristiwa, keadaan menghalangnya. Hidupnya begitu berdedikasi dan hatinya begitu dekat dengan Tuhan sehingga suatu hari Tuhan berfirman, Anakmu kamu lebih dekat dengan Syurga di hatimu daripada kamu di bumi, jadi datanglah ke rumah sekarang juga. Henokh tidak pernah mati secara fizikal, tetapi dia dibawa ke surga untuk bersama Tuhan yang sangat dikasihinya. Hubungan Henokh dengan piramid bukan untuk pengetahuan, dia belajar bagaimana menjalani hidup yang luar biasa dengan Tuhan dari piramid dan itu dianggap sebagai kebenaran untuknya. Bro, Frisby berkata, "Henokh diterjemahkan bahawa dia tidak boleh melihat kematian, dia dikaitkan dengan piramid".

2 Raja-raja 2:11, "Dan ketika mereka masih terus berjalan, dan berbicara, bahawa nampaklah kereta api, dan kuda api, dan membelah mereka berdua; dan Elia naik dengan angin puyuh ke syurga. " Contoh lain di mana kita dapat melihat sekilas fakta Pengangkatan adalah dalam kisah nabi Elia. Di sinilah seorang lelaki Tuhan yang agung, seorang yang telah melepaskan api dari surga, yang telah mengalahkan 400 nabi Baal dan telah melayani Tuhan dengan begitu setia dengan kepercayaan dan kepercayaan mutlak akan kuasa Tuhan yang luar biasa. Elia tidak pernah kehilangan tumpuan untuk terjemahannya, walaupun Elisa tidak dapat melihatnya. Kekasih, ramai yang mungkin tidak melihat apa yang anda lihat mengenai terjemahannya, ada yang mungkin tidak menyangka akan hal itu, jangan biarkan hal itu menghalangi anda untuk membuat panggilan terakhir. Api memisahkan mereka dan membawa Elia menuju kemuliaan. Elia dibawa ke kemuliaan syurga.

Pengangkatan orang pilihan Tuhan, seperti yang lain dalam Firman Tuhan, mesti diterima dengan iman. Kita mesti tahu bahawa ia akan datang sama seperti yang saya tahu bahawa penerbangan ke negara lain di dunia akan datang. Sekiranya anda akan menaiki penerbangan ini, perlu ada persiapan dan anda mesti memenuhi syarat untuk penerbangan tersebut.

Petikan dari Bro Frisby, "Di manakah gereja-gereja akan berdiri jika terjemahannya berlangsung hari ini? Di manakah anda? Ini akan mengambil jenis bahan khas untuk pergi bersama Tuhan dalam terjemahannya. Kami dalam masa persiapan. Siapa yang bersedia? Kelayakan bermaksud bersedia. Lihat, pengantin perempuan membuat dirinya bersedia. Kelayakan: "Tidak boleh ada tipu daya, atau penipuan dalam tubuh Kristus. Anda tidak boleh menipu saudaramu. Orang pilihan akan jujur. Tidak boleh ada gosip. Setiap daripada kita akan memberikan akaun. Bercakap lebih banyak mengenai perkara yang betul dan bukannya perkara yang salah. Sekiranya anda tidak mempunyai fakta, jangan katakan apa-apa. Bercakap tentang firman Tuhan dan kedatangan Tuhan, bukan mengenai diri anda. Beri masa dan penghargaan kepada Tuhan. Gosip, pembohongan dan kebencian adalah Tidak, Tidak, bagi Tuhan. Tidak ada yang saya tahu akan melakukan perjalanan tanpa membuat persiapan untuk perjalanan. Bersedia untuk terjemahan, pesawat berada di landasan, menunggu untuk menaiki kapal terbang, semuanya sudah siap dan siap. Bersedia.

Saudara. Olumide Ajigo

104 - PANGGILAN DEPAN TERAKHIR !!